On the Human Being and Being Human in Jonathan Franzen’s Strong Motion and Freedom

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Department of English Language and Literature, Faculty of Arts, Mansoura University

المستخلص

A human being is a biosocial being who represents the highest level of development of all organisms on Earth.  Jonathan Franzen is a critical darling, a commercial success, and a magnet for controversy. His career was launched with the publication of Corrections, which won the National Book Award and was nominated for the Pulitzer Prize. His follow-up, Freedom, received so much attention that it began a debate about the politics of critical attention.  Franzen represents, in his Strong Motion and Freedom, global capitalism as a force that violates the nature and threatens the American society. The research is divided into three parts: an introduction, ecocritical analysis, and a conclusion. The ecocritical analysis explains the use of the use of the third wave ecocriticism in Franzen's Strong Motion and Freedom.   Strong Motion and Freedom, reflect the conflict between the environment and human being. The environment is a mirror of the violent actions of human being.
الإنسان هو كائن حيوي واجتماعي يمثل أعلى مستوى من التطور لجميع الكائنات الحية على الأرض. ومع ذلك، لا يوجد شيء أكثر تعقيدًا من الإنسان. مشاكل الإنسان لا تنتهي أبدا.  يسعى فرانزين إلى الكشف عن التهديد الذي تتعرض له الطبيعة بسبب جشع وهيمنة الرأسمالية العالمية. تكشف كلتا الروايتين  أسباب وعواقب تدمير الطبيعة .تمثل الورقة البحثية تطبيقًا عمليًا للمقاربة النقدية البيئية لكتاب جوناثان فرانزين الحركة القوية والحرية. جوناثان فرانزين هو شخصية محبوبة لدى النقاد، ونجاح تجاري، ونقطة جذب للجدل الحركة القوية والحرية تتناول التنمية الاقتصادية ومدى تأثيرها على الأخلاق والسلوكيات الإنسانية. إنها توفر علاقة مترابطة بين الرأسمالية وتدميرها للبيئة. وينقسم البحث إلى ثلاثة أجزاء: مقدمة، وتحليل نقدي بيئي، وخاتمة. يشرح التحليل النقدي البيئي استخدام استخدام الموجة الثالثة من النقد البيئي في حركة فرانزين القوية والحرية. يدرس العلاقة بين الإنسان والنظام البيئي. ويمثل القسم الأخير النتائج. تعكس كلا الروايتين، الحركة القوية والحرية، الصراع بين البيئة والإنسان. البيئة هي مرآة لأعمال العنف التي يقوم بها الإنسان.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


Allister, Mark. Refiguring the Map of Sorrow. London: University of Virginia, 2001.
Berry, Thomas. ''The World of Wonder''. Spiritual Ecology: The Cry of the Earth. Ed. Thich Nhat Hanh, et al. United States: The Golden Sufi Center, 2013. 14-24. Web 6 February 2016.
Burn, Stephen J. ''Jonathan Franzen, The Art of Fiction: Interview''. Paris Review, Paris: 2013.
Carrette, Jeremy and Richard King. ''Spirituality and the Rebranding of Religion''. Religion, Media and Culture: A Reader. Ed. Gordon Lynch, et al. USA: Routledge, 2012. 52-75. Web 6 February 2016.
Franzen, Jonathan. Freedom. New York: Farrar, Straus, and Giroux, 2010.
_ _ _ . How to Be Alone. New York: Farrar, Straus, and Giroux, 1992.
_ _ _. Strong Motion. New York: Farrar, Straus, and Giroux, 1992.
Juniper, Tony and Ian Skelly. Harmony: A New Way of Looking at Our World. London: Blue Door, 2010.
Lyons, Chief. ''Listening to Natural Law''. Spiritual Ecology: The Cry of the Earth. Ed. Thich Nhat Hanh, et al. United States: The Golden Sufi Center, 2013. 1-12. Web 6 February 2016.
Timmer, Nicoline. Do You Feel It Too? The Post-postmodern Syndrome in American Fiction at the Turn of the Millennium. Amsterdam: Rodopi, 2010.
Wapner, Paul. Living Through the End of Nature: The Future of American Environmentalism. Cambridge: The MIT press, 2010.
Weinstein, Philip. Jonathan Franzen: The Comedy of Rage. New York: Bloomsbury Publishing Inc, 2015.