Allen Ginsberg and the Performance of Howl and Other Poems as Social Function

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Department of English Language and Literature, Faculty of Arts, Port Said University, Egypt

المستخلص

 This research discusses Ginsberg's use of improvisation to explain the major themes of his volume Howl and Other Poems such as “Howl,”(1954-1955) “Sunflower Sutra” (1955) “America,”(1956) and “Supermarket in California,”(1956)  through his experimental performance. His primary interest is in society. One of the most fundamental aspects of Allen Ginsberg's poetic technique is reliance on social performance. For him, the spoken- word is a focal passion because it reflects an entire way of perceiving reality. It is the essence of poetry; without it, poetry will fall victim to the familiar, direct, and superficial. Because visual feelings are the most highly related, there is a growing awareness of the importance of visible performance as an embodiment of thought today.
This paper looks at Ginsberg's use of performance to see how it is woven into the fabric of his poems and how, through their novelty and appropriateness, they function dynamically in conveying his themes, attitudes, and ideas. The research primarily focuses on three aspects of performance. It is divided into three sections: the first is about Ginsberg's concept of social performance; the second is about oral poetry and spoken word; and the third is about Ginsberg as the leader of the beat generation.
مستخلص
         موضوع هذا البحث يدور حول رؤي آلين جنسبرج لأسلوب الأداء ودور هذا الأسلوب في تشكيل ملامح اسلوبة الشعري من خلال دراسة وصفية تحليلية لشرح الموضوعات الرئيسية لمجلده "عويل وقصائد آخري" مثل "عويل" (1955-1954), "عباد الشمس سوترا" (1955), "أمريكا" (1956), "سوبرماركت في كاليفورنيا" (1956), وتأثيرها علي البيئة الاجتماعية في عصرة, حيث يتبلور الاهتمام الأساسي لجنسبرج هو المجتمع. أحد الجوانب الأساسية لتقنية جنسبرج الشعرية هو الاعتماد على الأداء الاجتماعي. بالنسبة له ، فإن الكلمة المنطوقة هي شغف محوري لأنها تعكس طريقة كاملة لإدراك الواقع. إنه جوهر الشعر. بدونها ، سيقع الشعر ضحية للمألوف والمباشر والسطحي. نظرا لأن المشاعر البصرية هي الأكثر ارتباطا ، فهناك وعي متزايد بأهمية الأداء المرئي كتجسيد للفكر اليوم.
         يبحث هذه البحث في استخدام جنسبرج للأداء لترى كيف يتم نسجه في نسيج قصائده وكيف ، من خلال حداثتها وملاءمتها ، تعمل بشكل ديناميكي في نقل موضوعاته ومواقفه وأفكاره. يركز البحث في المقام الأول على ثلاثة جوانب من الأداء, الجانب الأول يدور حول مفهوم جنسبرج للأداء الاجتماعي. والثاني يتعلق بالشعر الشفهي والكلمة المنطوقة. والثالث يدور حول جنسبرج كقائد لجيل الإيقاع.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


Auslander, Philip. “From acting to performance: Essays in Modernism  and Postmodernism.” Routledge, 2002.
— — —.“Postmodernism and Performance.” The Cambridge Companion to Postmodernism. Cambridge University Press, 2004.
Brown, Penelope and Stephen C. Levinson. “Politeness: Some Universals in Language Usage.” Vol. 4. Cambridge University Press, 1987.
Davis, Camea. “Writing the self: Slam poetry, youth identity, and critical poetic inquiry.” Art/Research International: A Transdisciplinary Journal 3.1 (2018): 90-113.
Davis, Camea L., and Lauren M. Hall. “Spoken word performance as activism: Middle school poets challenge American racism.” Middle School Journal 51.2 (2020).
Eleveld, Mark. “The Spoken Word Revolution: Slam. Hip Hop & the Poetry of a New Generation.” Naperville, IL: Sourcebooks, 2005.
Ginsberg, Allen. “The Art of Poetry.” viii: Interview with Allen Ginsberg. Paris Rev. 37, (1966).
Goffman, Erving. “Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience.” Harvard University Press, 1974.
Gräbner, Cornelia. “Poetry and Performance: The Mersey Poets, the International Poetry Incarnation and Performance Poetry.” The Cambridge Companion to British Poetry 1945–2010 (2016).
Hedayati-Aliabadi, Minu. “Slam Poetry.” Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018.
Hoffman, Steven K. “Impersonal Personalism: The Making of a Confessional Poetic.” ELH,1978.
Holland, Dorothy. (Et al.). “Identity and Agency in Cultural Worlds.” Harvard University press, 2001.
Kotze, Haidee. “Beat Poetry and the Twentieth Century, Allen Ginsberg.” Diss. 1999.
Pearlman, Ellen. “Nothing and Everything-The Influence of Buddhism on the American Avant Garde: 1942-1962.”  North Atlantic Books, 2012.
Phillips, Tom. “Pindar's library: performance poetry and material texts.” Oxford University Press, 2016.
Raskin, Jonah. “American Scream: Allen Ginsberg's Howl and the Making of the Beat Generation.” University of California Press, 2004.